پسری با کفشهای جردن

نوشته های قدیمی کیان...

پسری با کفشهای جردن

نوشته های قدیمی کیان...

بیوگرافی NIGHTWISH

ایده ی نایت ویش در جولای سال ۱۹۹۶ در نیمه شبی وقتی توماس در حال گذارندن شب با دوستانش بود بوجود اومد . اولین آهنگ نایت ویش در اکتبر و آپریل سال ۹۶ طبط شد . در اون موقع روه فقط ۳ عضو اصلی داشت : توماس ٫ تاریا ٫ امپو . ما میخواستیم سعی کنیم و ببینیم که گروه چی کم داره . و اون وقت بود که جوکا به عنوان درامر گروه وارد شد . در آگوست سا ۹۷ گروه برای ضبط کاست به استدیو رفت و اولین نوار و سی دی خودشون رو که اسمش « فرشته ها اول پایین میایند » رو به بازار عرضه کردند . در ۳۱ دسمبر ۹۷ گروه برای توری به کیتی رفت .
با اینکه تو نفر اعضای گروه در ارتش بودند اما گروه به کار خودش ادامه داد تا اینکه فستیوال بزرگی رو در آلمان و فندلاند برگذار کرد . اون موقع بود که نایت ویش آماده بود با خیلی از گروه های آمریکایی و پولدار متال و دارک گوتیک رقابت کنه .
در همون موقع بود که سامی وانسکا هم به عنوان آخرین عضو گروه وارد شد .
کنسرت هایی که نایت ویش تو آمریکای جنوبی ٫ فرانسه ٫ انگلستان و ... گذاشته بود باعث میشد که گروه استحکام بیشتری پیدا کنه . در آپریل سال ۹۸ بود که ساختن کلیپ « نحار » شروع شد . و در آلمان در اولین ماه ۱۵۰۰۰ کپی فروخته شد . با اینکه این تعداد نمیتونست جلوی گروه های آمریکایی رو بگیره اما به هرحال تو اروپا غوغا کرده بود .
و گروه روز به روز بیشرفت میکرد تا اینکه در سال ۲۰۰ بیشترین کنسرت ها رو در اروپا اون برگذار کرد ٫ کنسرت هایی در سوثد ٫ چک ٫ ایتالیا ٫ اسپانیا و خیلی از کشور های دیگه .
و بالاخره در سال ۲۰۰۴ آخرین کنسرت خودش رو به نام « نمو » بیرون داد که فروش فوق العاده ای رو حتی تو آمریکا داشت . به هرحال گروه ۵ آلبوم خیلی موفق داد . فرشته ها اول پایین میایند - اقیانوس زاده - خواب خورشید - ارباب آروز و نمو ۵ آلبوم نایت ویش بود .
به نظر من نایت ویش با اینکه یه گروه اروپاییه و نه انگلیسه و نه آمریکایی خیلی خوب تونست رشد کنه و یکی از کم نظیر ترین گروه ها تو این سبکه دارک گوتیک و متال هست .
پیانو ، گیتار آکوستیک ٫ درامز ٫ گیتار الکتریک ٫ گیتار بیس ٫ ساز های اصلی گروه رو تشکیل میدن .  نایت ویش پایه اصلی گروه هایی مثل اوانسسنس و ویتین تمپلشن ( امیدوارم درست نوشته باشم ) بود . 
با اینکه خود من یکی از فن های اساسی اوانسسنس هستم و میتونم نایت ویش رو بدر اون حساب کنم . به هر حال و با اینکه من یه Anti women singers بزرگ هستم اما نایت ویش و بعد از اون اوانسسنس و امی لی که خواننده ی اوانسسنس هستم برای من جزو اولین یا دومین خواننده های مورد علاقه من هستند . 
نایت ویش با ترکیب صدای یه زن  که اگه اشتباه نکنم تاریا باشه که خواننده ی اصلی هست و مردی که بازم اگه اشتباه نکنم  و تو بعضی از آهنگ ها با تاریا میخونه ( توماس ) به آهنگ ها یه ریتم خیلی قشنگ داده  .
اتاق من که سیستم دالبی سورند ( DALBY SYSTEM ) داره وقتی نایت ویش میزارم دیگه هیچی رو نمیشناسم ٫ ۴ تا اسپیکر قوی تو ۴ طاق اتاق و یکی رو مانیتور من رو دیوونه میکنه .  
ولی حالا جدا از نایت ویش این دالبی خیلی حال میده ٫ دیگه لازم نیست که صدا رو تا آخر بلند کنی ٫ با ولوم پایین از ۴ طرق اتاق صدا میاد و حتی اه یه نفر هم تو اتاق داد بزنه هیحی نمیشنوی . سیستم دالبی با دی وی دی میشه   حالی به حولی ، خیلی محشره .  
بگذریم ولی به هر حال نایت ویش یکی از بزرگترین فن هاش رو داره که منم و خیلی باحاشون حال میکنم ٫ آها راستی یه آهنگ هم دارن که اسم « زیبا و دیو » هست که ساند ترک فیلم ( کارتون ) زیبا و دیو از والت دیزنی هست . الان هم نایت ویش داره رو آلبوم جدیدشون کار میکنن که شنیدم اکتبر ۲۰۰۵ به بازار میاد .
راستی از صدای خواننده زن نایت ویش نگفتم ٫ برین سی دی ش رو بخرین بعد میفهمین من چی میگم .
نظرات 3 + ارسال نظر
شایا شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 00:58 http://shaya.persianblog.com

سلام!
سی دی شو واسم بزن رو دیسکت بعد با DHL بفرست خونمون!
;)

داش الی یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 14:31 http://zahremari.persianblog.com

من قالبتو تازه دیدم مبارک باشه تا باشه از این همت ها...تو پی ام بهت گفتم معرفیه کامل میکردی:ی کامل هم نخوندم هنوز. سیو کردم.یادم باشه آلبومشو بگیرم.

شایا یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 23:33 http://shaya.persianblog.com

سلام!
مرسی که به وبلاگم سر زدی!
نه کیان!
خودم میریم میخرم!
بذار یه خورده کپی رایت رو لگدمال کنیم! حالشو ببریم!
بای!
(Merlin`s Beard!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد