پسری با کفشهای جردن

نوشته های قدیمی کیان...

پسری با کفشهای جردن

نوشته های قدیمی کیان...

دنیای گوتیک

بعضی وقت ها با خودم فکر میکنم که مثلا دنیا از اون اول چه جوری بوجود اومد ٫ یا اینکه ما بعد از اینکه میمیریم چی میشیم ٫ یا اینکه دنیا تا کجا ادامه داره .
کی میتونه جواب اینا رو بده ٫ چه آدم های عجیبی بودند که هیچوقت شخصیتشون شناخته نشد ٫ لنین یا هیتلر یا خیلی های دیگه . ما هممون داریم تو یه دنیا زندگی میکنیم که شاید برای هیچکس صورت کثیفش رو نشون نداده باشه ولی واسه من داده ٫ همه ما داریم تو این دنیا که با لایه ای از چیز های قشنگ پوشیده شده بدون توه بهش زندگی میکنیم ٫ دنیایی که هنوز واسه ما شکافته نشده . بین سال های ۱۱۰۰ میلادی تا ۱۳۰۰ میلادی ٫ عصری بود که بهش عصر تاریکی یا قرون وسطی میگفتند . سالهایی که مردم دنیا هیچ وقت آفتاب رو به واقعیت ندیدن ٫ حداقل توی اروپا ٫ سالهایی که تمام دنیا رو ابرهایی گرفته بود که باعث میشد هیچوقت آفتاب مستقیم به زمین نتابه ٫ سال هایی که جزو وحشیترین سال ها بود . بزرگترین جنگ ها که برای از بین برداشتن نسل اقوام مختلف بود . تو انگلستان که پادشاهی انگلستان به اسکاتلندی ها حمله میکرد ٫ جنگ های بزرگی که بین انگلستان و فرانسه بود ٫ طاعون که تمام اروپا رو رفته بود . خرافات هایی که جادوگرها برپا میکردند و کشتن ژان دارک به عنوان یه جادوگر توسط انگلیسی ها ٫ جنگ های صلیبی ٫ همه تشکیل دهنده ی عصری بود به نام عصر تاریکی که دنیا رو از این رو به اون رو کرد . ۲۰۰ سال که خورشید پشت ابر ها بود . تمام اینها هنر و اعتقاداتی رو به اسم هنر وحشی و دنیای وحشی . هنری که به موسیقی و نقاشی گوتیک تبدیل شد . تمام اتفاقاتی که تو تاریخ افتاد و همیشه جوابش برای مردم مجهول بود تو این عصر اتفاق افتاد . دنیای عجیبی که واقعا تفکر بهش تو مغز ما آدمها نمیگنجه ولی چیزی که من باورش دارم ٫ همین دنیای گوتیک ٫ آدم هایی که همیشه لباسهای سیاه یا سفید میپوشیدند و میپوشند . دنیایی که خیلی از فیلسوفهاش به این اعتقاد دارند که روح آدم ها بعد مرگ وارد بدن حیوونا یا آدم های آینده بشه . و یه چیزهایی که تو این کتاب ها خوندم اما خودم دقیقا قبول ندارم اینکه آدم های بد بعد از مرگ جزوی از شیطان میشن و آدم های خوب و نیک جزوی از خدا . 
شاید و  مطمئنا فکر کنین اینجور آدم ها همه دیوونن یا کلی فحش و دری وری به من بدین ولی واقعیت اینکه تمام چیز هایی که هیچوقت تو ذهن آدم ها حل نشد همه جزوی از دنیای گوتیک هست . دنیای وحشی که نقاشی هاش و موسیقیش ممکنه پر از معنی هایی هست که واقعا خیلی از آدم های معمولی هیچی از اون سر در نیارند و نفهمند و همرو دیوونه بدونند ٫ ولی باید دید دیوونه ها کیا هستند ؟ کسایی که ما اونها رو دیوونه میدونیم یه سریشون واقعا دیوونه نیستند و اعتقاد های خودشون رو دارند که برای جامعه غیز قابل پذیزش هست . البته این به عیر از آدم هایی هست که واقعا به خاطر اتفاقایی که تو زندگیشون افتاده دیوونه شدند .
هرچیزی که نمیتونه تو ذهن ما بگنجه جزوی از دنیای گوتیک ( وحشی ) هست و کسایی که به این چیز ها فکر میکنند گوتیک هستند .
زندگی ابدی یعنی چی ؟
مسیح مرد یهودی رو که به او توحین میکرد رو به زندگی ابدی محکوم کرد .
بعد از همیشه ...


نظرات 1 + ارسال نظر
شایا چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 01:37 http://shaya.persianblog.com

سلام!
میدونم اینی که میگم تکراریه! ولی جدی میگم!
مثل همیشه فوق العاده نوشتی!
موفق باشی!
بای
(Merlin`s Beard!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد